"?u?awy. Edukacja powodziowa".
Źródło: Urz?d Gminy Cedry Wielkie   
20.03.2014.

 Powodzie s? nieuchronne - nie sposób si? przed nimi zabezpieczy?, mo?na jedynie ogranicza? ich skutki i powinni to robi? wszyscy, równie? indywidualni mieszka?cy - tak brzmi podstawowe przes?anie g?ównego dokumentu Komisji Europejskiej na temat powodzi i sposobów radzenia sobie z nimi. Drog? do zwi?kszenia wiedzy i podniesienia ?wiadomo?ci ca?ego spo?ecze?stwa w zakresie indywidualnego przygotowania si? do powodzi i zmniejszenia strat powodziowych w gospodarstwach domowych i mieniu prywatnym jest m.in. wprowadzenie tematyki powodziowej do szkolnych programów nauczania w znacznie szerszym zakresie, ni? obecnie. Problem w tym, ?e brakuje zarówno do?wiadcze? i skutecznych metod pracy, jak i materia?ów dydaktycznych. W Zespole Szkó? w Cedrach Wielkich w dniu 19 marca br. odby?o si? szkolenie w ramach kampanii "?u?awy. Edukacja powodziowa". W szkoleniu udzia? wzi?? Pan Janusz Goli?ski - Wójt Gminy, dyrektorzy i nauczyciele placówek o?wiatowych z terenu gminy. Szkolenie zosta?o zorganizowane przez Regionalny Zarz?d Gospodarki Wodnej z projektu wspó?finansowanego przez Uni? Europejsk? ze ?rodków Funduszu Spójno?ci w ramach programu Operacyjnego Infrastruktura i ?rodowisko. Uczestnicy szkolenia otrzymali materia?y dydaktyczne dla nauczycieli  pn. "Jak sobie radzi? z powodzi?". Zawieraj? one   mi?dzy innymi sposoby i propozycje warsztatów edukacyjnych, scenariusze dydaktyczne dla edukacji przedszkolnej, szko?y podstawowej i gimnazjum oraz propozycje zaj?? dla ró?nych przedmiotów. Istot? proponowanych zaj?? jest ,,oswojenie’’ dzieci ze zjawiskiem powodzi, u?wiadomienie im, w jaki sposób mo?na zabezpieczy? si? przed jej skutkami, nauczenie ich podejmowania podstawowych dzia?a? w tym zakresie oraz zapoznanie z elementarnymi zasadami post?powania w zetkni?ciu z powodzi?. Kolejne szkolenie w tym zakresie  odb?dzie si? w dniach 25-26 marca br. w Nowym Dworze Gda?skim dla urz?dników i pracowników samorz?dowych.

Zapraszamy do galerii zdj??  >>  Za??cznik

 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »